.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک اتفاق عجیب در لیگ یک؛
جزئیات کامل از شایعه جادوگری در ورزشگاه هفت‌تیر بابل+مستندات
ماجرا از این قرار بود در حاشیه دیدار دو تیم خونه به خونه بابل و نفت مسجد سلیمان فردی با کاور شبرنگی پشت نیمکت تیم نفت، قلم و کاغذ به‌دست مشغول کشیدن اشکال هندسی بود که دوربین فوتبال ۱، زیرکانه این صحنه را شکار کرد.

شمال نیوز: ظهر جمعه گذشته در برنامه فوتبال 1 شبکه ورزش سیما که به بررسی حواشی فوتبال و بازی‌های لیگ آزادگان می‌پردازد، شاهد صحنه‌های تأسف‌برانگیزی بودیم که به‌نوعی اعتبار ورزش مازندران را خدشه‌دار کرد.

ماجرا از این قرار بود در حاشیه دیدار دو تیم خونه به خونه بابل و نفت مسجد سلیمان فردی با کاور شبرنگی پشت نیمکت تیم نفت، قلم و کاغذ به‌دست مشغول کشیدن اشکال هندسی بود که دوربین فوتبال 1، زیرکانه این صحنه را شکار کرد.

بارها از مسأله جادوگری شنیده بودیم اما در رقابت‌های این فصل لیگ آزادگان، چنین شائبه‌هایی افزایش پیدا کرد و حتی منجر به محرومیت تیم گل‌گهر سیرجان نیز شد.

تیم خونه به خونه بابل در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ آزادگان، مهمان تیم سیرجانیِ گل‌گهر بود؛ در این دیدار گل‌گهری‌ها مدعی شده بودند که خونه به خونه‌ای‌ها دعا یا وردی را درون دروازه‌شان قرار داده و دروازه را طلسم کرده‌اند تا گُل نخورند، حتی آن کاغذ جادوگری را کشف و در رسانه‌ها منتشر کردند.

 

 

به‌دنبال این اتفاق آنها در بین دو نیمه محتویات لیوانی را که شامل ادرار بود، برای شکستن این طلسم بر روی خط دروازه پاشیدند؛ در همین لحظه این صحنه شکار دوربین شده و همین مسأله آنها را مورد محرومیت قرار می‌دهد.

خونه به خونه‌ای‌ها نیز با تکذیب این اتهام، خودشان را مبری از هر گونه خطایی دانسته و به‌دلیل نبود مستندات قانع‌کننده برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، با آنها برخوردی نمی‌شود و از این اتهام تبرئه می‌شوند.

مجتبی پوربخش مجری زیرک برنامه فوتبال 1 برای مرتبط کردن یکی از حواشی بازی خونه به خونه و نفت با موضوع جادوگری، پیش‌زمینه‌ای که در حرفه جادوگران شایع است («تعارف آب» توسط اسکوچیچ سرمربی خونه به خونه به محمود فکری سرمربی نفت) را مطرح کرد اما صحبتی از جادو نکرد و فقط اظهارات فکری در این زمینه را پخش کرد؛ فکری هم با عصبانیت، از این حرکتِ اسکوچیچ گلایه کرد.

 

پس از صحبت‌های فکری نوبت به بخش جنجالی این برنامه رسید و تصاویری از فردی که مشغول به کشیدن اشکال هندسی بود، پخش شد و پوربخش این تصاویر را فقط تأسف‌برانگیز خواند و صحبتی از جادوگری به میان نیاورد.

 

* تصاویر منتشره از فرد مشکوک

 

 

 

بعد از پخش این تصاویر محمود فکری به پشت خط آمد؛ از وجود چنین مسائلی در فوتبال ابراز تأسف و این حرکات را جادوگری یاد کرد و مجدداً درخصوص ماجرای تعارف آب اظهار کرد: این مربی شأن خودش را نمی‌داند و فکر می‌کند قهوه‌چی یا مهمان‌دار است و به من آب و چای تعارف می‌کند. 

 

برای جست‌وجوی بیشتر این ماجرا، قاسم حسن‌زاده مالک باشگاه فرهنگی ورزشی خونه به خونه بابل به پشت خط آمد، او که در حرم امام رضا(ع) حضور داشت، پس از دیدن این تصاویر رنجیده‌خاطر شد و بلافاصله فکری و تیم نفت مسجد سلیمان را مجری طراحی چنین سناریویی خواند و گفت: حتماً از طریق مراجع امنیتی و قضایی پیگیر این ماجرا می‌شوم و مشخص می‌کنم که فرد موردنظر چه کسی بوده، چرا آنجا نشسته و چه کسی او را فرستاده؛ این فرد شبیه خفاش و دزد است.

وی افزود: اسکوچیچ می‌خواست در حق فکری لطف کند و برای اینکه اعصاب فکری آرام شود، به او چای تعارف کرد، چرا آقای فکری او را قهوه‌چی خطاب می‌کند، با احترام به مردم جویبار، چون آقای فکری جویباری هست، درست است که ما هم بگوییم ایشان باید ...؛ آقای فکری تازه اول راه مربی‌گری بوده و دو سال است که مربی شده اما اسکوچیچ مربی باسابقه‌ای است؛ من از آقای فکری به‌دلیل تهمت جادوگری نسبت به ما شکایت می‌کنم.

 

بعد از گفت‌وگو با حسن‌زاده، مجدداً پوربخش با حرکتی معنادار رضا فتح‌آبادی سرپرست تیم گل‌گهر سیرجان را به پشت خط آورد، تا ذهن‌ها بار دیگر به سمت همان بازی نیم‌فصل اول این تیم با خونه به خونه که منجر به محرومیت‌شان شده بود، معطوف شود و طوری خواست بازهم با برگشت به عقب پای خونه به خونه را در زمینه جادوگری بلنگاند.

 

بعد از صحبت‌های فتح‌آبادی، دگربار محمود فکری به پشت خط آمد و گفت: تصاویر پخش‌شده به‌طور کافی واضح و گواه است و نیازی به تأیید من نسبت به مسئله جادوگری نیست.

وی اضافه کرد: وقتی مدیریت تیم نفت نسبت به حضور این فرد در پشت نیمکت ما مشکوک شدند و به نیروی انتظامی این مسئله را اطلاع دادند، آنها پاسخ دادند که این فرد از نیروهای ماست.

فکری تأکید کرد: در بازی گل‌گهر و خونه به خونه، گل‌گهری‌ها می‌خواستند طلسم را باطل کنند که محروم شدند اما کمیته انضباطی باید کسی که دست به جادوگری و طلسم زده را هم محروم می‌کرد.

سرمربی نفت مسجد سلیمان در ادامه در پاسخ به حسن‌زاده مالک خونه به خونه بخشی از سوابق فوتبالی و مربی‌گری‌اش را به رخ کشید.

 

در این قسمت برنامه فریبرز محمودزاده مسؤول مسابقات لیگ 1، به پشت خط ارتباطی برنامه آمد و بیان کرد: ناظر بازی این موضوع را تأیید کرده و نتیجه این گزارش و تأیید یا عدم تأیید این اتفاق را باید بر عهده کمیته انضباطی بگذاریم و ما قضاوتی نکنیم.

 

در انتهای مبحث جادوگری، مجدداً حسن‌زاده به روی خط آمد و گفت: به گفته محمدی جانشین فرمانده انتظامی بابل، این فرد جزو سربازان نیروی انتظامی بوده و وظیفه‌اش تهیه گزارش است.

پوربخش هم در پاسخ به حسن‌زاده گفت: ما با سرهنگ محمدی تماس گرفتیم و وی گفت هیچ اظهار نظری در این خصوص نمی‌کنم.

 

پس از این قسمت برنامه، بازار کانال‌های اطلاع‌رسانی ورزشی و بومی مازندران داغ شد و همه به‌دنبال شناسایی این فرد بودند، ابتدا برخی کانال‌ها با انتشار عکسی از این فرد وی را ملقب به «سلیمان جادوگر» خواندند.

 

 

اما در کانال رسمی باشگاه خونه به خونه به نقل از یک منبع آگاه در خصوص این فرد مطالبی چنین منتشر شد: فرد مورد نظر سرباز مستندساز نیروی انتظامی است که در کنار زمین حضور داشت و بحث سحر و جادو به هیچ وجه موضوعیت ندارد.

 

 

 

وی علاقه‌ای به فوتبال ندارد و کارش طراحی و تولید انیمیشن است و در این تصویر در حال طراحی کاراکتر روی دفترچه شخصی‌اش بوده است، اتفاقاً در این بازی به خودش گفتیم که ممکن است از تو فیلم گرفته و به‌عنوان جادوگر منتشر کنند.

همچنین جواد بیژنی عضو شورای اسلامی شهر بابل هم این فرد را یک هنرمند خواند.

 

 

 

در ادامه باز هم کانال رسمی باشگاه خونه به خونه با انتشار فیلمی این فرد را «سیدمحمدجواد طاهری» از افتخارات شهر بابل و نفر برتر کاریکاتور در یک جشنواره معرفی کرد./ فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.